fbpx

חדר הקרנה פרטי הוא הדובדבן שבקצפת! חדר שמתוכנן היטב, יגרום לכם לשכוח את עצמכם לשעות ארוכות ולהתנתק ממחשבות היום יום,נשמע לכם טוב? המשיכו לקרוא

בחירת גודל חלל רצוי ומספר מקומות ישיבה

בראש ובראשונה נבחר את גודל החלל הרצוי ואת מספר מקומות הישיבה. בחדרים מרובי מקומות ישיבה יש צורך לקחת בחשבון בתכנון במה בגובה של סביב 30-40 ס"מ, על מנת שיושבי השורה הראשונה לא יסתירו את התמונה ליושבי השורה השניה . מבחינת הגודל הרצוי, נהוג לתכנן חדר בגודל 18 מ”ר לפחות. 

אם ישנה אופציה לכך, מבחינה אדריכלית יהיה נכון לבחור גודל בעל “יחסי זהב”. יחסי זהב הן מידות אורך, רוחב וגובה אידיאליות למזעור בעיות אקוסטיות, אותן ניתן לחזות מראש על ידי שימוש בתוכנות סימולציה אקוסטית.
חדר קולנוע ביתי
חדר קולנוע ALCONS AUDIO ו MOOVIA

תכנון בידוד ואקוסטיקת פנים החדר

חשוב מאוד להקדיש מחשבה רבה בתהליך בידוד החדר מרעשים. רעשים שנכנסים לחדר מבחוץ יפחיתו חד משמעית מהחוויה ורעשים שיצאו מהחדר יפריעו לשאר דיירי הבית. לפעמים יש גם צורך ליצור “חדר בתוך חדר”. זהו למעשה חדר מנותק מבנית משאר הבית, אשר מייצר בידוד אופטימאלי. חדר זה חשוב במיוחד בדירות, שבשל הקרבה לקירות שכנים,  אנו רוצים למנוע מעבר רעשים. אקוסטיקת פנים היא למעשה גורם מפתח בהשפעה על איך המערכת תשמע בסופו של תהליך.

באמצעות תוכנות וידע רב שרכשנו במהלך השנים, אנו נחשב את סוג וכמות האלמנטים המומלצת ונטמיע פתרון נכון של יחס בין ספיגה לפיזור. כמו כן יותקנו מלכודות בס, לספיגה ושליטה על התדרים הנמוכים בחדר. כל האלמנטים הללו נסתרים מהעין ומותקנים למעשה על גבי הקירות או תקרה, כאשר הם מחופים בשלל חיפויים דקורטיביים.

יהיה נכון, לתת גם את הדעת על Baffle Wall – המאפיין ,כמעט כל חדר קולנוע פרטי או מסחרי ברמות הגבוהות.
דפיוזר אקוסטי בצבע אדום חברת ARTNOVION
דפיוזר אקוסטי בצבע שחור חברת ARTNOVION

תכנון מראה החדר

חשיבות מכרעת קיימת גם למראה החדר. חדר מבולגן ישמע פחות טוב מחדר מסודר ונקי לעין. לרוב בחדרי קולנוע ביתיים הרמקולים מוסתרים מאחורי מסך שקוף אקוסטית, ממש כמו בקולנוע מסחרי. לנתון זה יש מספר יתרונות, בניהם גם לוקליזציה (מיקום) נכונה של הסאונד ביחס לתמונה. במילים אחרות, המוח יאמין שמה הוא חווה הוא “מציאות” במידה ולא יהיו דברים שמסיחים את העין.

דבר זה ניתן להמחשה בצורה פשוטה מאוד – צפו בסרט באור מלא ולאחר מכן כבו את האור. איפה אתם מרגישים יותר “בתוך” הסרט? בהקשר הזה חשוב מאוד לשאוף למראה כהה יותר של החדר, ללא אלמנטים מבריקים ובמיוחד בחצי הראשון של החדר בו התמונה עלולה להשתקף חזרה מהקירות, הרצפה או התקרה.

תכנון מערכת סאונד ותמונה

המטרה שלנו כמתכננים, היא לתת לכם את החופש לבחור בין טוב לטוב יותר. אספנו את מיטב המותגים בתחום על מנת לאפשר קשת רחבה של פתרונות במגוון רחב של תקציבים. מותגים אלו הם ייעודיים לחדרי הקרנה, מתמחים בתחום זה בלבד ומגיעים מעולם האודיו המקצועי עם אוריינטציה לתחום הביתי. מותגים ביתיים סטנדרטיים, שברוב המקרים הינם יקרים יותר, שמים דגש על אספקטים אחרים שאליהם נתייחס במאמר נפרד.

מותג נכון יספק סאונד איכותי ללא עיוות בעוצמת Reference Level, שהיא למעשה העוצמה בה נערך פס קול הסרט. מותגים ביתיים אינם בנויים לכך וישמעו צורמים בעוצמות כאלה. זו בדיוק הסיבה שרבים מנמיכים את הווליום בטענה ש”זה גבוה מדי” – האמת היא, שזה לא גבוה מדי! הסאונד פשוט נשמע עם אחוזי עיוות גבוהים, שגורמים לאוזן שלכם לרצות להגן על עצמה והדבר היחיד שתוכלו לעשות לשם כך הוא להנמיך את הווליום (מה שכמובן יגרע מהחוויה). תכנון האודיו יהיה לפי הפורמט הרצוי ויתחיל במערכת  עם תמיכה ב 7.1 ערוצים ועד מערכות של 32 ערוצים ליישומי Dolby Atmos  ו Auro  3D . המקרן והמסך יבחרו לפי מרחק הצפייה וגודל התמונה הרצוי. כיום מקרני הקולנוע ברובם הם ברזולוציית 4K, מה שמאפשר לשבת ממש קרוב למסכים מאוד גדולים (150 אינץ’ ומעלה). בקרוב מאוד יושקו גם מקרני 8K.

Cinemart  היא החברה היחידה בישראל העובדת, לפי תקנים בינלאומיים מאושרים לבניית חדרי קולנוע וחברה מאושרת מטעם Cedia העולמית.

שיתוף ותגובות

עשוי עוד לעניין אותך

חדר סטודיו מיקס של STMPD עם מסך DOLBY ATMOS

מה זה Dolby Atmos? ועל מה כל הבאז?

Dolby Atmos – הפורמט הלוהט, שכבש את עולם הקולנוע המסחרי, הביתי והאלקטורניקה הבידורית – הכנו עבורכם, מאמר קצר וקולע שיעזור לכם להבין על מה כל הרעש…

המשך קריאה
דילוג לתוכן