fbpx

בית חכם הוא למעשה שם/ביטוי כללי המתאר מספר רב של מערכות "חכמות" בתוך בית אחד המשולבות יחדיו ליצירת חוויה חכמה תוך אינטגרציה מלאה בין שלל סוגי המערכות.

מערכת חשמל חכם

חשמל חכם, מעצם היותו ממוחשב מגלם יתרון אדיר בתוכו הכולל נוחות הפעלה, חסכון בחשמל, שליטה מלאה בלחיצת כפתור – לכל פעולה או תרחיש כלשהו, אם מקומית (מתוך הבית) או חיצונית (למשל באוטו בדרך הביתה).
צרכני החשמל השונים בבית כמו נורות תאורה, תריסים, וילונות, דוד, מזגנים ולמפונקים בינינו אף מפיגי אדים ומחממי מגבות – מחוברים למעשה ישירות למערכת החשמל החכם! זו מצידה, מאפשרת שליטה מלאה עליהם באמצעות מפסקים הפזורים ברחבי הבית או באמצעות טאבלטים וסמארטפונים.
בניגוד למערכת החשמל “הטיפש” בה ניתן להפעיל כל צרכן חשמל אך ורק באמצעות כפתור ייעודי עבורו, מערכת החשמל החכם מאפשרת להפעיל כל צרכן מכל לחצן/מסך נגיעה בבית ומחוצה לו.
נפוץ מאוד להיתקל בלקוחות שלאחר תקופת ההסתגלות וההיכרות עם הבית או הדירה החדשים שלהם מחליטים שהיו מאוד מעוניינים לשלוט על נורה מסוימת ממקומות נוספים, נניח בצמוד למפסק מיטה, אך אינם מסוגלים לבצע זאת . לעומת זאת, בקשה זהה למי שברשותו מערכת חשמל חכם- תיקח מספר דקות של תכנות.

מהו תרחיש חכם

תרחיש חכם הוא צירוף של פקודות המתוכנתות יחד למטרה מסוימת אחת אותה מגדיר הלקוח (בהכוונה שלנו כמובן). לדוגמה, הורדת התריסים בכל הבית. דוגמה נוספת היא תרחישי אירוח (תרחישים המתאימים את הבית למצב אירוח בהתאם להחלטתכם בלחיצת כפתור). תרחיש אירוח נפוץ הוא עמעום על ידי שימוש בדימרים בחלקים מסוימים בבית והשארת תאורה דולקת בחלקים אחרים. 
תוכלו גם להחליט שחשקה נפשכם בכפתור המבצע כיבוי כללי של צרכני החשמל בבית היישר לצד מיטתכם וכן הלאה. למעשה עם חשמל חכם ותרחישים חכמים – אין גבול למה שתוכלו לעשות!

מהו תרחיש מתוזמן

מערכת החשמל החכם שלכם מחוברת לשעון אסטרונומי, ה"יודע" באופן אוטומטי את זמן השקיעה והזריחה בכל יום ויום למשך השנים הבאות. בעזרת שעון זה, תוכלו בקלות לקבוע תרחיש חכם אוטומטי (ללא שום התערבות מצדכם) עבור הורדת התריסים ממש לפני הזריחה או העלתם במידה ומתחשק לכם להתעורר עם השמש. גם פה, המגבלה היחידה היא הדמיון שלכם.

בחירת מפסקים חכמים ויתרונות

בעידן בו העיצוב, חווית המשתמש והמינימליזם משחקים תפקיד חשוב – למפסקים החכמים יש יתרון של ממש. לא עוד מפסקים אין סופיים התופסים נתח גדול מהקיר היפה שלכם! מפסקים חכמים תופסים שטח מזערי ביותר ביחס למפסקים “טיפשים”. תוכלו למשל להתקין בקופסא אחת עגולה, המכילה מפסק בודד “טיפש”, 16 לחצנים חכמים באמצעות מסך נגיעה חכם המאפשר יכולת דפדוף. לאלו מביניכם שמעדיפים להשאיר את זה פשוט, תוכלו לקבל עד 8 לחצנים חכמים במקום 3 מפסקים טיפשים בקופסת גביס 3 מקום. בנוסף, בהסתכלות עתידית, חברות המפסקים משקיעות את מלוא המשאבים שלהם בעיצוב ופיתוח המפסקים החכמים ולא “הטיפשים”.
מפסקיןם חכמים של שניידר אלקטריק
מפסק חכם ויטראה למזגן בצבע שחור

מערכת אודיו וידאו

מערכות אודיו – וידאו הם חלק בלתי נפרד מהבית החכם שלכם. מדובר בכל מה שקשור לסאונד ותמונה, הכוללים בין היתר: מסכי טלוויזיה, מקרנים ומסכי הקרנה (לחלל מגורים, מרפסת, גינה או חדר קולנוע ביתי ייעודי), רמקולים כחלק ממערכת קולנוע ביתית, רמקולים רב אזוריים בחללי המגורים השונים (בניהם גם מרפסת או גינה) ולבסוף המגמה המתחזקת של All House Audio, בה הלקוחות מבקשים לקבל חווית רקע נעימה של מוזיקה בכל רחבי הבית.
באמצעות בקרים ייעודיים, נוכל לאפשר שליטה גם ברכיבים אלו ואף לאפשר יצירת תרחישים מותאמים – אין צורך יותר להוציא שלטים מהמגירה! נוכל ליצור לדוגמה תרחיש צפייה בסרט, בו הטלוויזיה תדלק ותציג את התמונה הרצויה, המגבר יתעורר לחיים וישמיע את הסאונד בהתאם והאורות יתעמעמו לתאורת רקע נעימה.
קצרה היריעה מלהכיל במאמר אחד את אפשרויות האודיו וידאו האין סופיות העומדות בפניכם. על כך נרחיב  במאמרים נוספים .

מערכת רשת תקשורת מחשבים

עם צריכת “הפס הרחב” הבלתי נגמר ושירותי ההזרמה האין סופיים (Netflix ,Apple ופלטפורמות נוספות), ישנה דרישה וצורך ברור באינטרנט מהיר, יציב וללא ניתוקים בכל רחבי הבית. דרישה זו כוללת בתוכה כמובן גם רשת אלחוטית (WI-FI) חסרת פשרות ומהירה, ללא עיכובים וזמני המתנה, שכן מי לא צורך WI-FI  ? הרשת היא גם זו שתקבע את יציבות הבית החכם שלכם ולכן עליה להיות מהשורה הראשונה.

מערכת אבטחה ומתח נמוך

מערכת זו היא שם כולל למערכת טלפוניה ממוחשבת (אשר הדרישה אליה קטנה בימים אלה), מצלמות אבטחה, אזעקה ואינטרקום (אשר נדרשות בכמות גבוהה ובמרבית הבתים כיום). תוכלו בקלות, לבצע אינטגרציה מלאה בין מערכות אלו למערכת החשמל החכם. כך לדוגמה – בעת הפעלת האזעקה, נוכל לתכנן תרחיש של הדלקת האורות בכל הבית על מנת ליצור אפקט הרתעה גדול יותר.

שיתוף ותגובות

עשוי עוד לעניין אותך

חדר סטודיו מיקס של STMPD עם מסך DOLBY ATMOS

מה זה Dolby Atmos? ועל מה כל הבאז?

Dolby Atmos – הפורמט הלוהט, שכבש את עולם הקולנוע המסחרי, הביתי והאלקטורניקה הבידורית – הכנו עבורכם, מאמר קצר וקולע שיעזור לכם להבין על מה כל הרעש…

המשך קריאה
דילוג לתוכן